مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 02:102023-09-23سياسي

امام حسن عسکری(ع) چگونه مردم را برای عصر غیبت و ظهور آماده کرد؟


یک کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه صبر و استقامت از دیدگاه امام عسکری(ع) دو صفت بسیار مهم و ضروری هستند که شیعیان باید آن ها را در خود تربیت کنند، - امام حسن عسکری(ع) چگونه مردم را برای عصر غیبت و ظهور آماده کرد؟ یک کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه صبر و استقامت از دیدگاه امام عسکری(ع) دو صفت بسیار مهم و ضروری هستند که شیعیان باید آن ها را در خود تربیت کنند، گفت: امام با توصیه به صبر و استقامت، می خواهد که شیعیان خود را برای مقابله با دشمنان و مخالفان دین که همواره در تلاش برای نابودی شیعه هستند، تقویت کند.

حجت الاسلام محمدامین نجفیان -کارشناس مسائل دینی- در گفت وگو با ایسنا در مورد ویژگی امام حسن عسکری(ع) و صبر و استقامت ایشان در زندان گفت: صبر و استقامت دو صفت اخلاقی و روحی هستند که در قرآن و روایات به آن ها تأکید شده است.

صبر یعنی تحمل سختی ها و مصائب بدون شکایت و ناراحتی و استقامت یعنی پایبندی به راستی و عدالت بدون تزلزل و تغییر.

وی ادامه داد: صبر و استقامت از علائم مؤمنان و شیعیان است که با آن ها می توانند در راه خدا پیشرفت و پاداش بزرگی را از جانب باری تعالی در دنیا و آخرت بگیرند.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) که یکی از بزرگ ترین الگوهای صبر و استقامت در تاریخ اسلام است، در نامه ای به یکی از فقهای برج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام حسن عسکری(ع) چگونه مردم را برای عصر غیبت و ظهور آماده کرد؟

امام حسن عسکری(ع) چگونه مردم را برای عصر غیبت و ظهور آماده کرد؟