مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 00:252023-09-23بين الملل

پیام های اصلی عضویت آرژانتین در بریکس


عضویت آرژانتین در کنار برزیل در گروه بریکس، می تواند مقدمه ای جهت به راه افتادن جریانی جدید در منطقه آمریکای لاتین علیه سیاست های غرب و آمریکا باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدت زمان زیادی از برگزاری نشست اخیر سازمان بریکس در ژورهانسبوگ آفریقای جنوبی نمی گذرد؛ با این حال، هنوز هم تحلیل و تفسیرهای مختلفی درباره این نشست و به طور خاص پیام های افزایش شمار کشورهای عضو بریکس و پذیرش کشورهایی نظیر ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، آرژانتین، مصر، و اتیوپی ارائه می شود.

شبکه هیسپان تی وی گزارش داده شاید نکته مشترک در اغلب این تحلیل ها این است که کشورهای جدید پذیرفته شده در قالب بریکس، کنشگرانی قدرتمند در عرصه بین المللی هستند و البته که تنوع جغرافیایی آن ها نیز امکانات و ظرفیت های قابل ملاحظه ای را در اختیار سازمان بریکس، به عنوان موتور محرکه تغییر نظامی بین الملل از یک نظامِ غرب محور، به یک نظام عادلانه ترِ بین المللی که ماهیتی چندجانبه دارد، فراهم می کند.

در این میان، به طور خاص عضویت آرژانتین از منطقه آمریکای لاتین در جمع اعضای دائم بریکس، توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

آرژانتین از جمله کشورهای مهم منطقه آمریکای لاتین است که البته سال هاست با مشکلات عدیده و جدی اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام های اصلی عضویت آرژانتین در بریکس

پیام های اصلی عضویت آرژانتین در بریکس