مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 14:202023-10-11اقتصادي

ارتقای پیش بینی های کوتاه مدت سیل با افزایش رادارهای هواشناسی


رییس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر ضرورت نصب و راه اندازی رادار هواشناسی در سواحل دریای عمان گفت: افزایش تعداد سامانه های راداری به ارتقای سطح و دقت پیش بینی های کوتاه مدت برای مخاطراتی مثل سیلاب کمک می کند.

- رییس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر ضرورت نصب و راه اندازی رادار هواشناسی در سواحل دریای عمان گفت: افزایش تعداد سامانه های راداری به ارتقای سطح و دقت پیش بینی های کوتاه مدت برای مخاطراتی مثل سیلاب کمک می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سحر تاج بخش مسلمان درباره ضرورت نصب رادارهای هواشناسی در سواحل دریاها به ویژه دریای عمان توضیح داد: کشور ما دارای توپوگرافی پیچیده ای است، بنابراین رادارهای هواشناسی برای ارتقای پیش بینی های کوتاه مدت پدیده ها و مخاطرات بارشی از جمله سیلاب ها لازم است و کمک می کند سطح خدمات و پیش بینی ها را ارتقا دهیم.

رییس سازمان هواشناسی کشور در ادامه اظهار کرد: جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در فصول تابستان - که سیستم های موسمی فعال هستند و حتی در فصول پاییز و زمستان هم برای فعالیت سایر سامانه های غیر موسمی، از مناطق بسیار آسیب پذیر به شمار می آیند که در این شرایط سامانه های راداری کمک می کند خدمات هواشناسی را برای پیش بینی های کمتر از 6 یا 12 ساعت ارتقا دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای پیش بینی های کوتاه مدت سیل با افزایش رادارهای هواشناسی

ارتقای پیش بینی های کوتاه مدت سیل با افزایش رادارهای هواشناسی