مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 07:452023-09-28بين الملل

بازداشت 14 تن در ارتباط با آتش سوزی سالن عروسی عراق


وزیر کشور عراق چهارشنبه شب اعلام کرد در تحقیقات اولیه حادثه آتش سوزی در منطقه الحمدانیه که در جریان آن بیش از 100 تن کشته شدند، 14 متهم بازداشت شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از پایگاه خبری بغداد الیوم ،عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق چهارشنبه شب اعلام کرد که به دستور محمد شیاع السودانی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای بررسی حادثه آتش سوزی در شهرستان الحمدانیه در استان نینوا با کمیته تحقیقاتی این حادثه نشستی امنیتی برگزار کرده است.

الشمری هرچند گفت که نتیجه اولیه تحقیقات درخصوص علت حادثه نشان می دهد که شرایط ایمنی در سالن عروسی که حدود 900 نفر در آن حضور داشتند، رعایت نشده بود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که نتیجه کامل تحقیقات 72 ساعت دیگر اعلام خواهد شد و برای مجازات افراد مقصر این نتیجه به اطلاع نخست وزیر خواهد رسید.

وی 14 متهم که به دنبال این حادثه از سوی نیروهای امنیتی عراق بازداشت شدند، 10 کارگر، مالک سالن و 3 فرد مرتبط با آتش بس بازی در سالن عروسی اعلام کرد.

استانداری نینوی در گفت وگو با الجزیره گفت ، در پی آتش سوزی سه شنبه شب (26 سپتامبر) در یک مراسم عروسی در استان نینوای عراق ، دست کم 114 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 200 نفر زخمی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت 14 تن در ارتباط با آتش سوزی سالن عروسی عراق

بازداشت 14 تن در ارتباط با آتش سوزی سالن عروسی عراق