مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 13:252023-10-09فرهنگي

در کارگاه زیباشناسی تصویر سینمایی چه گذشت؟


کارگاه «زیبایی شناسی تصویر سینمایی» با حضور رهبر قنبری، نویسنده و کارگردان عصر روز گذشته (یکشنبه شانزدهم مهر ماه) در موزه سینما برگزار شد.

- کارگاه زیبایی شناسی تصویر سینمایی با حضور رهبر قنبری، نویسنده و کارگردان عصر روز گذشته (یکشنبه شانزدهم مهر ماه) در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، رهبر قنبری در ابتدای این کارگاه با مروری بر نظریه های سینمایی، گفت: از همان ابتدا سینمای فرم گرا بوجود آمد که نمونه آن آثار افرادی مانند آیزن اشتاین و فیلم هایی مانند ایوان مخوف بود که در مقابل آن فیلم هایی مانند باغبان آبپاشی شده ساخته شد.

درواقع به نوعی سینمای داستان سرا در کنار سینمای مستند محور بود که اصطلاحا به آن سینمای فرمال می گویند و در مقابل آن سینمای واقع گرا شکل گرفت.

وی با بیان اینکه سینمای فرمال در دوره ای رواج پیدا کرد و تاثیر خود را گذاشت، افزود: به دنبال این سینما نوعی سینمای اکسپریونیسم نیز پدید آمد که فیلم هایی مانند مطب دکتر کالیگاری و فرانکشتاین از دل همین فرمالیسم ایجاد شد.

این مباحث مبانی عقلی و نظری دارد که حتما باید مطالعه کنید.

قنبری بیان داشت: جنس سینمای فرمال مبتنی بر عقاید مارکسیستی و کمونیستی دیالکتیکی است که منبعث از نظریه هگل آلمانی است و نظریه تز، آنتی تز و سنتز را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در کارگاه زیباشناسی تصویر سینمایی چه گذشت؟

در کارگاه زیباشناسی تصویر سینمایی چه گذشت؟