مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 01:552023-10-08اقتصادي

منافعِ ایران از کدام گذرگاه می گذرد؟


با شنیده شدن زمزمه هایی از شکل گیری نظم نوین جهانی، قدرت های بزرگ در تلاشند تا با طراحی مسیرهای ترانزیتی جدید از جغرافیای خود و کشورهای هم پیمانشان، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- نورنیوز نوشت: طراحان دالان راهبردی هند-غرب آسیا-اروپا (IMEC) که در نشست امسال گروه 20 معرفی شد، هدف آن را اتصال هند به امارات متحده عربی، عربستان سعودی، اردن، رژیم صهیونیستی و اروپا اعلام کردند.

در واقع مشارکت کنندگان در این دالان امیدوارند که بدین وسیله بتوانند هزینه های تجارت میان خود را کاهش داده، دسترسی به بازار را تقویت و فرصت های سرمایه گذاری جدیدی ایجاد کنند.

آنها همچنین مدعی هستند که ارتباطات اقتصادیِ نزدیک ناشی از وجود این دالان، انگیزه همکاری در حوزه های مختلف امنیتی و دیپلماتیک بین مشارکت کنندگان را افزایش می دهد، اما بررسی چالش ها و موانع پیش روی این دالان نشان می دهد که ماجرا به این سادگی‎ها هم نیست.

رقابت های پیچیده ژئوپلیتیک کشورها، ایدئولوژی ها و ارزش های سیاسی مختلف، تهدیدات امنیتی و تروریستی گسترده در کشورهای مسیر دالان، چالش های لجستیکی و عرصه های جغرافیایی گوناگون و عدم امکان ایجاد یک ساختار حمل ونقل به هم پیوسته، چارچوب های قانونی متفاوت و نیاز به سرمایه گذاری بزرگ از یک سو و تضاد منافع و نبود چشم انداز گفت وگوهای دیپلماتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافعِ ایران از کدام گذرگاه می گذرد؟

منافعِ ایران از کدام گذرگاه می گذرد؟