مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 18:302023-10-09اجتماعي

بیش از 40 درصد دانش آموزان در برخی استان ها دچار چاقی هستند


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با ابراز نگرانی نسبت به اضافه وزن دانش آموزان گفت: در برخی استان ها بیش از 40 درصد دانش آموزان با معضل چاقی و اضافه وزن روبرو هستند.

- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با ابراز نگرانی نسبت به اضافه وزن دانش آموزان گفت: در برخی استان ها بیش از 40 درصد دانش آموزان با معضل چاقی و اضافه وزن روبرو هستند.

به گزرش ایسنا، صادق ستاری فرد در ویژه برنامه گفت وگو که از شبکه شاد پخش شد، اظهار کرد: نگرانی جدی داریم چراکه متاسفانه سبک زندگی و تعذیه ای دانش آموزان به سمتی رفته است که چاقی و اضافه وزن آنان بسیار نگران کننده شده است.

10 سال پیش این نرخ 20 درصد بود اما الان در برخی استان ها از این عدد رد شده و در بعضی استان ها نرخ چاقی حتی دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه پنج سال قبل نرخ چاقی 30 درصد بود اما اکنون در برخی استان ها از مرز 30 درصد عبور کرده است، ادامه داد: در برخی استان ها بیش از 40 درصد دانش آموزان با معضل چاقی و اضافه وزن روبرو هستند و این موضوع از نظر رشدی و تربیتی بسیار نگران کننده است.

لازم است اولیا با آموزش و پرورش این مشکل را رفع کنند.

لذا هم سبک زندگی فعال و با تحرک بالا و هم انجام ورزش در مدرسه با گروه همسالان و نیز ورزش با خانواده می تواند به این امر کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 40 درصد دانش آموزان در برخی استان ها دچار چاقی هستند

بیش از 40 درصد دانش آموزان در برخی استان ها دچار چاقی هستند