مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 10:002023-10-15پزشكي

چگونه بفهمیم چاق هستیم؟


دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واژه چاقی به اضافه وزن برمی گردد و با دو معیار، وزن براساس قد سنجیده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، کم تحرکی مشکلی است که خیلی از ماها را درگیر خود کرده است، منظور از کم تحرکی فعالیتی که برای انجام آن انرژی بسیار کمی صرف می شود.

اولین ضربه ای که افراد از کم تحرکی می خورند چاقی و اضافه وزن است.

باید بدانیم چربی ها خیلی سریع در بدن ذخیره و به سختی از بدن دفع می شوند.

تأثیرات کم تحرکی محدود به آسیب های جسمانی نمی شود، بلکه منجر به آسیب های روحی در افراد نیز می شود؛ هر چقدر مدت زمان بیشتری کم تحرک باشیم به همان میزان مغز به آن عادت می کند و به صورت طولانی مدت منجر به آلزایمر و افسردگی می شود.

حالا چگونه بفهمیم چاق هستیم یا اضافه وزن داریم؟ حسین بیگلری دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این رابطه، اظهار کرد: واژه چاقی به اضافه وزن برمی گردد و با دو معیار، وزن براساس قد سنجیده می شود.

وی ادامه داد: برای تشخیص چاقی می توان از فرمول شاخص توده بدن(BMI) استفاده کرد؛ برای به دست آوردن شاخص توده بدنی، وزن به کیلوگرم را بر قد به سانتی متر تقسیم و به توان 2 می کنیم و عدد بدست آمده اگر 30 باشد فرد اضافه وزن دارد و اگر بیش از 35 باشد واژه چاقی را بکار می بریم و بیشتر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه بفهمیم چاق هستیم؟

چگونه بفهمیم چاق هستیم؟