مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-02اقتصادي

کاهش 20 درصدی سطح زیر کشت نعناع در بجستان


 مدیر جهاد کشاورزی بجستان با بیان اینکه تغییرات آب و هوایی و کاهش بارندگی ها مهم ترین چالش تولید نعناع در بجستان است از کاهش 20 درصدی سطح زیر کشت نعنا در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی  مدیر جهاد کشاورزی بجستان با بیان اینکه تغییرات آب و هوایی و کاهش بارندگی ها مهم ترین چالش تولید نعناع در بجستان است از کاهش 20 درصدی سطح زیر کشت نعنا در این شهرستان خبر داد.

حجت حسن نیا در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: یکی از گیاهان دارویی مهم که در شهرستان بجستان کشت می شود، گیاه نعناع است و طبق روال همه ساله، برداشت این گیاه از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت، 1200 تن نعنای تازه از مزارع بجستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت نعنا در بجستان 23 هکتار است، اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی نعناع و کاهش بارندگی ها در سال زراعی گذشته، سطح زیر کشت این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به میزان اشتغال زایی ناشی از کشت نعناع در شهرستان بجستان افزود: با توجه به اینکه عملیات کاشت، داشت و برداشت نعناع، اکثراً به صورت دستی انجام می شود، در زمان برداشت حدوداً 150 نفر مشغول به کار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 درصدی سطح زیر کشت نعناع در بجستان

کاهش 20 درصدی سطح زیر کشت نعناع در بجستان