مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 20:352023-10-18بين الملل

بیانیه مشترک 45 کشور در روز پایان تحریم های موشکی شورای امنیت علیه ایران


45 کشور به همراه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای مشترک از دیگر کشورها خواستند که تدابیر محدودکننده علیه برنامه موشکی ایران را حفظ کنند.

- 45 کشور به همراه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای مشترک از دیگر کشورها خواستند که تدابیر محدودکننده علیه برنامه موشکی ایران را حفظ کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بیانیه کشورهای اروپایی که توسط وبسایت دولت انگلیس منتشر شده، ادعا شده است: اشاعه سلاح های کشتار جمعی و سیستم پرتاب آن ها تهدیدی جدی علیه امنیت بین المللی است.

از این رو برنامه موشکی ایران همچنان یکی از چالش های اصلی برای تلاش ها در راستای عدم اشاعه بین المللی محسوب می شود.

ایران امروز بزرگترین موجودی موشک های بالیستیک در خاورمیانه را دراختیار دارد و برنامه موشک های بالیستیک این کشور تهدیدی علیه کشورهای منطقه و ورای آن است.

همچنین ارائه فناوری پهپادی و موشکی از سوی ایران به شرکا و گروه های نیابتی ثبات بین المللی را به خطر می اندازد و باعث تشدید تنش ها در منطقه می شود.

این کشورها در ادامه این بیانیه مدعی شده اند: با فرض اینکه ایران گام های لازم برای احیای اعتماد در ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود را برمی دارد، قرار بود تا در تاریخ 18 اکتبر 2023 محدودیت های تعیین شده توسط قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در سال 2015 جهت محدود کردن برن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک 45 کشور در روز پایان تحریم های موشکی شورای امنیت علیه ایران

بیانیه مشترک 45 کشور در روز پایان تحریم های موشکی شورای امنیت علیه ایران