مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 09:002023-10-08اقتصادي

دریاچه بنفش رنگ در گِلفشان گمیشان / جاذبه های ناتمام گلستان چشم انتظار گردشگر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو، خوان گسترده نعمات خدادادی برای اهالی گلستان منحصر به درختان سرخدار و جنگل های هیرکانی دامنه های جنوبی و ماهیان خاویاری دریای خزر و جزیره آشوراده محدود نمی شود بلکه دریای لایزال برکات الهی در اعماق چند .

- ظهور دوباره دریاچه بنفش در گلفشان نفتلیجه شهرستان گمیشان، یکی دیگر از جاذبه های پرشمار استان گلستان است که می تواند علاوه بر جذب گردشگران فراوان موجب رونق اقتصادی و معیشتی اهالی مرز نشین این خطه شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو، خوان گسترده نعمات خدادادی برای اهالی گلستان منحصر به درختان سرخدار و جنگل های هیرکانی دامنه های جنوبی و ماهیان خاویاری دریای خزر و جزیره آشوراده محدود نمی شود بلکه دریای لایزال برکات الهی در اعماق چند هزار متری این استان هم مشهود است.

 وجود ذخایر لایتناهی ید در آبخوان های عمیق گلستان یکی از این گنجینه هاست که توسط چند شرکت در حال استحصال و بهره برداری است؛ اما رهاورد وجود ید در اعماق گلستان منحصر به کارخانجات ید نمی شود، بلکه وجود این کانی ارزشمند در آبخوان های زیرزمینی گلستان، ثمرات مثبتی در حوزه گردشگری گلستان هم به ارمغان داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریاچه بنفش رنگ در گِلفشان گمیشان / جاذبه های ناتمام گلستان چشم انتظار گردشگر

دریاچه بنفش رنگ در گِلفشان گمیشان / جاذبه های ناتمام گلستان چشم انتظار گردشگر