مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 18:002023-10-17سياسي

قانون تسهیل با کمیت و کیفیت جذب وکلا چه کرد؟


معاون حقوقی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با انتقاد از حذف ظرفیت در قانون تسهیل گفت: سرانه وکیل به ازای هر 10 هزار پرونده در کشور ایران 144 است که این تعداد از سرانه بسیاری از کشور های گروه 20 نیز بالاتر است.

- تابناک _ امیر حسین بهارلو در خصوص قانون تسهیل و آثاری که بر کیفیت و کمیت وکلا دارد،گفت:با تجربه ای که از آزمون وکالت 1401 داریم که براساس قانون تسهیل برگزار شد متاسفانه سطح علمی پذیرفته شدگان به شدت نزول یافته به گونه ای که اشخاص با کسب نمره صفر در چهار درس یا حتی نمره منفی در سه درس از هشت درس آزمون وکالت، پذیرفته می شوند.

وی در مورد آزمون کارشناسان رسمی نیز گفت: پیش بینی داریم در آزمون پیش رو وضعیت همین باشد، این حد از نزول سطح علمی در کارشناسی حتی می تواند از وضعیت مشابه در وکالت زیانبارتر باشد، زیرا در مورد کارشناسی، قضات در اموری که ماهیتا تخصصی است معمولا موضوعات را به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع می دهند و اصولا برمبنای نظریات کارشناسی رای صادر می کنند ببینید این نزول سطح علمی چه بر سر نظام قضایی و حقوق ملت خواهد آورد.

معاون حقوقی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به میزان گفت: نمایندگان مجلس به زعم خودشان قانون تسهیل را تصویب کرده اند که ظرفیت را حذف کنند، اما جالب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون تسهیل با کمیت و کیفیت جذب وکلا چه کرد؟

قانون تسهیل با کمیت و کیفیت جذب وکلا چه کرد؟