مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 10:012023-10-04بين الملل

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید اتحادیه اروپا به مقامات ترکمنستان


سفیر جدید اتحادیه اروپا در عشق آباد رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه ترکمنستان تقدیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بئاتا پکسا ، سفیر جدید اتحادیه اروپا در عشق آباد رونوشت استوارنامه خود را تقدیم رشید مرداف ، وزیر امور خارجه ترکمنستان کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان ضمن تبریک انتصاب پکسا به این سمت، برای وی در انجام ماموریت دیپلماتیک در این کشور آرزوی موفقیت کرد.

دو طرف در بخش دیگری به تشدید همکاری بین ترکمنستان و اتحادیه اروپا چه در قالب دوجانبه و چه در چارچوب اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی اشاره کردند.

در جریان این دیدار همچنین مسائل مربوط به تبادل سفرها در بالاترین سطح مورد بررسی و در خصوص توسعه بیشتر همکاری در زمینه های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیتی، انرژی، آموزشی، محیط زیست و مدیریت منابع آبی در آسیای مرکزی به تفصیل تبادل نظر شد.

در این زمینه، دو طرف به کار هماهنگ ترکمنستان و اتحادیه اروپا در اجرای برنامه های منطقه ای و پروژه های اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی، از جمله پروژه مدیریت مرزها در منطقه (BOMCA) و پیشگیری از مواد مخدر(CADAP)، اراسموس پلاس (Erasmus+)، برنامه اتحادیه اروپا در زمینه ی آموزش، کارآموزی، جوانان و ورزش، اشاره کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید اتحادیه اروپا به مقامات ترکمنستان

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید اتحادیه اروپا به مقامات ترکمنستان