مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 18:252023-10-10بين الملل

آیا گیاهخوار بودن ریشه در ژن افراد دارد؟


دانشمندان اکنون می گویند شواهدی را کشف کرده اند که نشان می دهد انتخاب گیاهخواری و رژیم غذایی گیاهی می تواند تحت تأثیر ژن افراد و ژنتیک ما باشد.

- محققان در آمریکا سه ژن را در گیاهخواران شناسایی کردند که می تواند توضیح دهد چرا این افراد رو به رژیم های غذایی گیاهی می آورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ گیاهخواری برای هزاران سال در جوامع و فرهنگ های مختلف رواج داشته است، اما امروزه تنها اقلیت کوچکی از مردم از خوردن گوشت صرف نظر می کنند.

افراد به دلایل اخلاقی مانند رفاه حال حیوانات یا کاهش اثر تولید کربن در گرمایش زمین به رژیم غذایی بدون گوشت روی می آورند.

اما آیا انتخاب چنین رژیمی ممکن است ارثی باشد؟ دانشمندان اکنون می گویند شواهدی را کشف کرده اند که نشان می دهد انتخاب یک رژیم غذایی گیاهی می تواند تحت تأثیر ژنتیک ما باشد.

تیمی از محققان به سرپرستی نبیل یاسین، استاد پاتولوژی در دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده، با هدف بررسی اثر ژن ها در گیاهخواری افراد پایگاه داده زیست پزشکی بیوبانک بریتانیا را غربالگری کردند.

در این غربالگری، ژنوم حدود 5 هزار گیاهخوار با ژنوم نزدیک به 330 هزار غیرگیاهخوار 40 تا 69 ساله مقایسه شد و دانشمندان تلاش کردند جایگاه های کروموزومی مرتبط با گیاهخواری را در دستگاه ژنتیک فرد شناسایی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا گیاهخوار بودن ریشه در ژن افراد دارد؟

آیا گیاهخوار بودن ریشه در ژن افراد دارد؟