مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 14:052023-10-04پزشكي

بیش از 660 هزار واکسیناسیون علیه بیماری های دام در سبزوار انجام شد


از ابتدای سال جاری تاکنون 660 هزار و 842 انواع واکسیناسیون علیه بیماری های دام در سبزوار انجام شد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 660 هزار و 842 انواع واکسیناسیون علیه بیماری های دام در سبزوار انجام شد.

دکتر برات الله زیدآبادی در گفت و گو با ایسنا از واکسیناسیون به عنوان مهمترین گزینه برای ادامه حیات دام ها نام برد و افزود: اگر دامی به درستی مراقبت نشود باعث بروز صدمات اقتصادی بسیار به دامداران می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: انجام واکسیناسیون از طرف دیگر موجب حفظ سلامتی و ایمنی دام ها از بروز بیماری های مختلف و در برخی موارد از انتقال آن به انسان جلوگیری می کند.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام ها به صورت متمادی ادامه دارد، بیان کرد: برای جلوگیری از بیماری های مشترک انسان و دام و پیشگیری از مشکلات اقتصادی در دام ها لازم است در زمان مقرر واکسیناسیون دام ها انجام شود.

وی تصریح کرد: از جمله واکسن های ضروری برای دام ها واکسن آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، شاربن، تب مالت، تب برفکی، هاری و.

است.

زیدآبادی گفت: همه ساله واکسیناتورهای بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی، برنامه پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 660 هزار واکسیناسیون علیه بیماری های دام در سبزوار انجام شد

بیش از 660 هزار واکسیناسیون علیه بیماری های دام در سبزوار انجام شد