مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-04پزشكي

این اصول تغذیه ای برای نوجوانان را از یاد نبرید


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نوجوانانی که صبحانه نمی خورند و به طور روزمره از نان های حاوی غلات به ویژه سبوس دار استفاده نمی کنند در معرض خطر بالایی از نظر کمبود مصرف فیبر غذایی هستند.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نوجوانانی که صبحانه نمی خورند و به طور روزمره از نان های حاوی غلات به ویژه سبوس دار استفاده نمی کنند در معرض خطر بالایی از نظر کمبود مصرف فیبر غذایی هستند.

  سیده سمیه اصغری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دوران نوجوانی یکی از حساس ترین دوره های زندگی انسان است که در آن یک دوره جهش رشد، تغییرات سریع هورمونی، رفتاری و تکاملی رخ می دهد و در نتیجه از نظر کمبودهای غذایی و عاطفی دوره ای آسیب پذیر محسوب می شود.

وی با اشاره به سه دلیل عمده برای این آسیب پذیری، افزود: در این سن، روند سریع رشد و تکامل که میزان نیاز به مواد مغذی را افزایش داده، تغییرات شیوه زندگی و عادات غذایی نوجوانان که میزان دریافت مواد مغذی آنان را تحت تاثیر قرار می دهد و شرایطی مانند فعالیت های شدید ورزشی یا بی حرکتی های طولانی و سایر شرایط که سبب تغییر میزان نیاز آنان به مواد مغذی می شود، ایجاد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این اصول تغذیه ای برای نوجوانان را از یاد نبرید

این اصول تغذیه ای برای نوجوانان را از یاد نبرید