مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 13:302023-09-30اقتصادي

تکلیف بانک های ناتراز چه خواهد شد؟ / انحلال، ادغام یا مدارا تا اطلاع ثانوی؟


رییس شورای پول و اعتبار مردادماه گفته بود: مجمع انحلال سه موسسه اعتباری تا مهر ماه برگزار می شود و در مورد بقیه بانک ها نیز با همکاری وزارت اقتصاد برنامه مشخصی داریم.

- ؛ موضوع ناترازی شبکه بانکی، چندسالی است که به چالش اساسی برای سیاست گذار پولی تبدیل شده است تا جایی که هر رییس کل بانک مرکزی که آمده، شعار سروسامان دادن به این وضعیت آشفته را داده است که بلکه بتواند از خلق پول توسط این بانک ها جلوگیری کند.

بر این مبنا؛ فرزین رییس کل بانک مرکزی نیز در ماه های پایانی سال گذشته به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی منصوب شد و یکی برنامه های خود را بر کنترل و مقابله با ناترازی بانک ها متمرکز کرد و در این راستا، انضباط و کنترل ترازنامه بانک ها را اولویت بانک مرکزی اعلام کرد.

رییس کل بانک مرکزی در اردیبهشت ماه سال جاری نیز در دیدار دوره ای خود با مدیران عامل بانک ها بر ضرورت کنترل اضافه برداشت بانک ها تاکید کرد و گفت: حجم اضافه برداشت برخی بانک ها از بانک مرکزی قطعا پذیرفته نیست و بانک های ناتراز در این زمینه برای تعیین تکلیف، حتما مشمول قاعده و فرآیند گزیر خواهند شد.

فرزین افزود: همان طور که بار ها تأکید کرده ام این میزان اضافه برداشت، عمدتاً ناشی از وضعیت و عملکرد چند بانک مشخص بوده است و طبعا در این شرایط ـ که بخشی از شبکه بانکی کشور،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف بانک های ناتراز چه خواهد شد؟ / انحلال، ادغام یا مدارا تا اطلاع ثانوی؟

تکلیف بانک های ناتراز چه خواهد شد؟ / انحلال، ادغام یا مدارا تا اطلاع ثانوی؟