مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 15:112023-10-17سياسي

آیت الله جوادی آملی: نباید غزه را تنها گذاشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید در جلسه درس فقه امروز خود گفت: امیدواریم ذات اقدس الهی به برکت قرآن و عترت جریان غزه و امثال غزه را به زودی حل کند و اینگونه کودک کشی نباشد، این گونه مسلمانها کشته ندهند و دعاهای حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) در حق همگان مستجاب شود.

وی افزود: در بیان اینکه علما وظیفه شان در عصر جنگ چیست؟ با جنگ باید چکار بکنند؟ چگونه حضور پیدا کنند؟ چگونه نصیحت کنند؟ چگونه جامعه را به عدل و صلح دعوت کنند؟ مرحوم کاشف الغطاء در یک فصلی از کتاب خود، تقریباً بیش از سی ماده ذکر میکند که علما وظیفه شان در زمانی که بیگانه حمله کرده است چیست؟ تا میرسد به ماده چهاردهم که می گوید رابع عشرها انه یجب علی العلماء إعانه الرییس المتوجه لدفع الکفار.

تا اینکه می گوید: ان ینادوا فی الناس أین غیره الاسلام والمجتهدون فی نصره خاتم الأنبیاء أین الآخذون بثار شهید کربلاء الآن هم همان أین غیره الإسلام را باید به جهان مسلمان نشین گفت که نباید غزه را تنها گذاشت، باید همگان تلاش و کمک بکنند و گذرگاه رفح را باز بکنند، این نباید بگوید که او شیعه بود این سنی بود یا امثال ذلک.

این مرجع تقلید گفت: ما دو تا شعار در محرّم داریم؛ یکی اینکه وقتی به یکدیگر رسیدیم میگوییم که  أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله جوادی آملی: نباید غزه را تنها گذاشت

آیت الله جوادی آملی: نباید غزه را تنها گذاشت