مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 08:002023-10-14سياسي

خانه تاریخی شهید مدرس دوباره جان می گیرد


خانه تاریخی شهید آیت الله سید حسن مدرس در روستای اسفه شهرستان شهرضا مربوط به اواخر دوره قاجار است، این خانه بعد از اینکه سال ها به همان شکل اولیه رها شده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، آیت الله سید حسن مدرس از رجال نامدار سیاسی و مذهبی ایران زمین، در قریه سرابه کچو، از توابع شهرستان اردستان در سال 1249 شمسی پا به عرصه وجود نهاد.

او که حدود 17 سال، از 1289 تا 1307 نماینده مجلس بود، هیچ گاه از راه انقلابی خویش پشیمان نشد و در طول این مدت، با جسارت و شجاعت شگفت انگیز به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و سرانجام جان خود را در این راه فدا کرد.

دوران کودکی سید حسن در زواره و سرابه سپری شد و با مهاجرت به قمشه، پدرش وی را به سید عبدالباقی (جد مدرس) سپرد تا به تعلیم و تربیت فرزند خویش بپردازد.

  سید عبدالباقی بیشترین نقش را در تعلیم سید حسن داشت و او را در مسیر علم و تقوا هدایت کرد و به هنگام مرگ در ضمن وصیت نامه‎ ای سید حسن را بر ادامه تحصیل علوم دینی تشویق و سفارش کرد.

زمانی که سید عبدالباقی دارفانی را وداع گفت مدرس چهارده ساله بود.

هجرت مدرس به شهرضا در 4 سالگی پدر شهید مدرس در دوران کودکی همراه خانواده و سید حسن 4 ساله  به روستای اسفه در شمال شهرضا هجرت می کند و باغ و خانه ای مناسب در این مکان ایجاد می کند و طبق شواهد تاریخی وی تا س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی شهید مدرس دوباره جان می گیرد

خانه تاریخی شهید مدرس دوباره جان می گیرد