مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 08:252023-10-17سياسي

کتیبه مسجد جامع ساوه بازگردانده می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: کتیبه تاریخی کشف شده در مسجد جامع ساوه پس از اصالت سنجی و پایان آزمایش ها به این شهرستان بازگردانده می شود.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: کتیبه تاریخی کشف شده در مسجد جامع ساوه پس از اصالت سنجی و پایان آزمایش ها به این شهرستان بازگردانده می شود.

مصطفی مرزبان، در مراسم جشن ثبت جهانی شدن کاروانسرای تاریخی باغ شیخ ساوه که روز 23 مهر 1402 و همزمان با هفته فرهنگی ساوه با حضور مردم و مسئولان در مجاورت این بنای تاریخی برگزار شد، از آمادگی این اداره کل برای بازگرداندن کتیبه مسجد جامع و برخی اشیاء تاریخی مکشوفه از ساوه خبر داد.

وی افزود: درک می کنیم که مردم ساوه می خواهند اشیاء تاریخی کشف شده از این شهرستان را، در ساوه تماشا کنند و این حق ساوجی هاست، اما باید به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم هم باشیم که به زودی با برگزاری جلساتی در ساوه برای آن چاره اندیشی می کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مرزبان با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت های امنیتی و حفاظتی یکی از الزامات است، افزود: کتیبه دست خط منتسب به امام رضا(ع) که در مسجد جامع تاریخی ساوه کشف و برای اصالت سنجی به موزه ملی منتقل شده پس ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتیبه مسجد جامع ساوه بازگردانده می شود

کتیبه مسجد جامع ساوه بازگردانده می شود