مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 09:552023-10-18اجتماعي

سیستم جدید دانشگاه «ام آی تی» برای تولید هیدروژن پاک از نور خورشید


سیستم های متعارف تولید هیدروژن به سوخت های فسیلی وابسته هستند اما سیستم جدیدی که مراحل طراحی را در دانشگاه «ام آی تی» می گذارند، فقط از انرژی خورشیدی استفاده می کند.

- سیستم جدید دانشگاه ام آی تی برای تولید هیدروژن پاک از نور خورشید سیستم های متعارف تولید هیدروژن به سوخت های فسیلی وابسته هستند اما سیستم جدیدی که مراحل طراحی را در دانشگاه ام آی تی می گذارند، فقط از انرژی خورشیدی استفاده می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ام آی تی نیوز، مهندسان دانشگاه ام آی تی (MIT) سعی دارند یک نوع سوخت هیدروژنی کاملا سازگار با محیط زیست و بدون کربن تولید کنند و یک سیستم جدید از رآکتورهایی شبیه به قطار بسازند که صرفا توسط خورشید هدایت می شود.

مهندسان ام آی تی در پژوهش جدید خود، طرح مفهومی یک سیستم را ارائه کرده اند که می تواند هیدروژن حرارتی خورشیدی را به طور موثر تولید کند.

این سیستم از گرمای خورشید برای شکافت مستقیم آب و تولید هیدروژن استفاده می کند و یک سوخت پاک را تولید می کند که می تواند به کامیون ها، کشتی ها و هواپیماها برای پیمودن مسافت طولانی انرژی بدهد.

در این فرآیند هیچ گاز گلخانه ای منتشر نمی شود.

امروزه، هیدروژن عمدتا از طریق فرآیندهایی تولید می شود که شامل گاز طبیعی و سایر سوخت های فسیلی است و در نتیجه آنها، سوخت سبز از زمان آغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم جدید دانشگاه «ام آی تی» برای تولید هیدروژن پاک از نور خورشید

سیستم جدید دانشگاه «ام آی تی» برای تولید هیدروژن پاک از نور خورشید