مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 16:452023-10-11بين الملل

رایزن فرهنگی ایران در عربستان: بنیاد فرهنگی خزر را باید به نتیجه برسانیم


رایزن فرهنگی منتخب ایران در عربستان گفت: می توانیم بنیاد فرهنگی خزر را که از سال های قبل دنبال شده و به اتحاد کشورهای درباره دریای خزر می پردازد را به نتیجه برسانیم و با این کشورها یک بنیاد فرهنگی مشترک تشکیل دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، رضا ملکی رایزن فرهنگی منتخب ایران در عربستان، در پاسخ به این پرسش که دیپلماسی فرهنگی در تبدیل کشورهای منطقه به یک قدرت واحد چه نقشی را ایفا می کند، بیان کرد: برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید این موضوع را بررسی کرد که اساساً اتحادها حول چه محوری شکل می گیرد؟ وی ادامه داد: اتحادیه اروپا اتحادی اقتصادی، سیاسی است، بریکس اتحادی اقتصادی، سیاسی  و در لایه سوم اجتماعی است، اتحاد شانگهای یک اتحاد اقتصادی است، اتحاد اوراسیا یک اتحاد اقتصادی است و پیمان ها در دوره جدید و برخلاف دوره های قبل عموماً اقتصادی هستند؛ مثلاً وقتی اتحاد کشورهای غیرمتحد را نگاه می کنید پیمانشان کاملاً سیاسی است و اقتصادی  نیست.

رایزن فرهنگی منتخب ایران در عربستان تصریح کرد: در حالی که در دوران قبل، اتحادیه ها بر مبنایی کاملاً سیاسی شکل می گرفتند .

امروز مبنای شکل گیریشان عمدتاً اقتصادی است.

ملکی اضافه کرد: این که ما امروز در منطقه غرب آسیا که بیشترین همسایه ها را داریم بتوانیم سازوکاری ائتلافی، به خصوص  در حوزه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزن فرهنگی ایران در عربستان: بنیاد فرهنگی خزر را باید به نتیجه برسانیم

رایزن فرهنگی ایران در عربستان: بنیاد فرهنگی خزر را باید به نتیجه برسانیم