مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 10:052023-10-13حوادث

عملیات 3 روزه هلال احمر در مناطق زلزله زده افغانستان


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از پایان عملیات امداد و نجات هلال احمر استان در مناطق زلزله زده افغانستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، ابراهیم سارمی در گفت و گو با ایسنا، گفت: در پی وقوع زلزله مخرب در کشور همسایه و به بار آمدن خسارات مالی و جانی فراوان، جمعیت هلال احمر بر حسب تکلیف دینی و اصول انسان دوستی، وظیفه خود دانست که به کمک مردم حادثه دیده افغانستان بشتابد.

وی با ابراز تأسف از میزان تلفات جانی در این زلزله، با مردم مسلمان افغانستان ابراز همدردی کرد و افزود: تیم های امدادی اعزام شده، در ساعات اولیه ورود به این کشور، با استفاده از تجهیزات جستجو در آوار، در سه روستای آسیب دیده در غرب استان هرات عملیات جستجو را آغاز کردند.

سارمی ادامه داد: در 16 مهر ماه پنج تیم آموزش دیده به همراه پنج خودروی امدادی از این استان برای ارائه خدمات امدادی و یاری به مردم زلزله زده افغانستان راهی این کشور شدند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در راستای اهداف بشردوستانه اقدام به اعزام پنج تیم در قالب، تیم جستجو و نجات در آوار و تیم آنست(تیم های جستجو با سگ های زنده یاب) کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به همراه تیم اعزامی یک دستگاه آمبولانس، دو خودروی کمک دار و یک خودروی تیم آنست عازم مناطق زلزله زده کشور افغانستان شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات 3 روزه هلال احمر در مناطق زلزله زده افغانستان

عملیات 3 روزه هلال احمر در مناطق زلزله زده افغانستان