مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 11:102023-10-17پزشكي

83 درصد دیابتی ها در خوزستان تحت کنترل درمانی نیستند


مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان با اشاره به رتبه سوم استان خوزستان در شیوع دیابت در کشور، گفت: در خوزستان از هر هفت تا 10 نفر، یک نفر به دیابت مبتلاست.

- ایسنا/خوزستان مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان با اشاره به رتبه سوم استان خوزستان در شیوع دیابت در کشور، گفت: در خوزستان از هر هفت تا 10 نفر، یک نفر به دیابت مبتلاست.

رضا نظریان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دیابت مادر بیماری هاست، اظهار کرد: بیش از 200 تا 250 هزار بیمار مبتلا به دیابت در خوزستان داریم که بخش عمده ای از این افراد از بیماری خود آگاه نیستند.

وی با اشاره به وجود حدود 8 میلیون بیمار دیابتی در کشور، افزود: در اطلس آماری که معمولا مربوط به دو تا پنج سال است، آمار مبتلایان در ایران 13 برابر شده است.

مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان گفت: 537 میلیون بیمار مبتلا به دیابت در دنیا وجود دارد که معمولا سن آن ها بین 20 تا 79 سال است.

وی با بیان اینکه دیابت عامل اصلی نابینایی، قطع عضو و دیالیز است، گفت: حدود دو دهه است که خوزستان در رتبه سوم دیابت در کشور است.

در سطح ملی از هر 10 تا 12 نفر، یک نفر به این بیماری مبتلاست، این در حالی است که در خوزستان از هر هفت تا 10 نفر، یک نفر به دیابت مبتلا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

83 درصد دیابتی ها در خوزستان تحت کنترل درمانی نیستند

83 درصد دیابتی ها در خوزستان تحت کنترل درمانی نیستند