موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - افزايش حقوق - كميسيون تلفيق بودجه - استقلال خوزستان - متناسب سازي - هيات مديره باشگاه پرسپوليس - مراسم برترين هاي آسيا - فرمانداري جاسك - هيأت هاي ورزشي - آزمون آزمايشي - نفت آبادان سپاهان - بازيكن تيم فوتبال تراكتور - رضا خضرايي - بهروز ياري - هوش مصنوعي جديد - واترپلوي ايران - گيفت اوربان - بازيگر سريال ستايش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 09:402023-10-04فرهنگي

جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به تئاتر کشور هویت می بخشد


نمایش «جیک و پوک» در بخش صحنه ای آزاد به نویسندگی به نویسندگی و کارگردانی شاپور ترکمنی سرابی به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی راه یافت.

- به بهانه راهیابی نمایش جیک و پوک به یک جشنواره بین المللی؛ جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به تئاتر کشور هویت می بخشد ایسنا/خراسان رضوی نمایش جیک و پوک در بخش صحنه ای آزاد به نویسندگی به نویسندگی و کارگردانی شاپور ترکمنی سرابی به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی راه یافت.

شاپور ترکمنی سرابی، کارگردان نمایش جیک و پوک در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی وظیفه هر تئاتری است و جامعه تئاتری کشور بدون حمایت و حضور جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی معنا ندارد.

وی در خصوص داستان و موضوع نمایش جیک و پوک اضافه کرد: این نمایش روایتگر داستان پهلوانی دو شخصیت است که از فرهنگ پهلوانی، جوانمردی و غیرت برخوردارند.

جیک و پوک ماجرای پهلوان به همراه شاگردش حیدر است که در گذر زمان با رخ دادن وقایعی هر دو عاشق یک نفر می شوند.

ترکمنی سرابی ادامه داد: در این بین پهلوان از این عشق می گذرد و شاگرد خود حیدر را که عاشق است، داماد می کند و با وقوع جنگ ایران و عراق و حضور حیدر در جنگ و شهادتش، پهلوان راه او را ادامه می د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به تئاتر کشور هویت می بخشد

جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به تئاتر کشور هویت می بخشد