مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1402 ساعت 08:102023-10-20اقتصادي

روند تغییرات تجارت ایران با ترکیه/ کدام کالاها بین دو کشور مبادله می شود؟


بررسی گزارش اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که ترکیه طی سال های گذشته همواره جزو پنج کشور نخست در عمده مبادی وارداتی و صادراتی ایران بوده، اما به دلایل مختلف سهم ایران در بازار ترکیه از 4 درصد از کل ارزش واردات این کشور در سال 2013 به حدود 0.

- بررسی گزارش اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که ترکیه طی سال های گذشته همواره جزو پنج کشور نخست در عمده مبادی وارداتی و صادراتی ایران بوده، اما به دلایل مختلف سهم ایران در بازار ترکیه از 4 درصد از کل ارزش واردات این کشور در سال 2013 به حدود 0.

9 درصد در سال 2022 کاهش یافته و در سال 1401 گاز طبیعی مایع شده مهمترین کالای صادراتی ایران به ترکیه بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گزارشی تحت عنوان بررسی وضعیت تجارت با ترکیه ، ضمن نگاهی به وضعیت تجارت ترکیه با جهان، روابط تجاری این کشور با ایران را مورد تحلیل قرار داده و در پایان به وضعیت صادرات ایران به ترکیه در هفت رشته فعالیت کلیدی، طی سال های اخیر پرداخته است.

بر اساس این گزارش به طور کلی در سال 2022، تجارت ترکیه بالغ بر 618 میلیارد دلار بوده که 41 درصد آن را (معادل 254 میلیارد دلار) صادرات و مابقی آن معادل 364 میلیارد دلار را واردات تشکیل داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند تغییرات تجارت ایران با ترکیه/ کدام کالاها بین دو کشور مبادله می شود؟

روند تغییرات تجارت ایران با ترکیه/ کدام کالاها بین دو کشور مبادله می شود؟