مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 12:402023-10-07فرهنگي

آثار برنده نوبل ادبیات را چطور بخوانیم؟


«یون فوسه» نویسنده نروژی که مدت ها به عنوان برنده بعدی جایزه نوبل معرفی می شد، سرانجام امسال این جایزه را دریافت کرد.

برای کسانی که تازه می خواهند وارد دنیای این نمایشنامه نویس و رمان نویس تحسین شده شوند، - جی پلاس ، آکادمی سوئدی نوبل برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2023 را اعلام کرد و به این ترتیب یون فوسه نمایش نامه نویس و رمان نویس نروژی برای نمایشنامه ها و نثرهای بدیع او که صدای ناگفتنی هاست شایسته دریافت جایزه نوبل، مهم ترین جایزه دنیای ادبیات شد.

ایسنا نوشت؛ این رمان نویس، نمایشنامه نویس، مقاله نویس و شاعر 64 ساله، حالا قرار است به مشهورترین نویسنده نروژی ادبیات داستانی معاصر تبدیل شود و شاید حتی از شاگرد سابق خود کارل اوه کناوسگارد پیشی بگیرد.

فوسه در کارنامه خود به عنوان نمایشنامه نویس به عنوان ایبسن جدید مورد ستایش قرار گرفته است که نشان از این واقعیت دارد که نمایشنامه های او پس از نمایشنامه های هنریک ایبسن بیشترین اجرا را در نروژ دارند.

با وجود سال ها تحسین بین المللی، تنها در چند سال اخیر است که کتاب های فوسه به جریان اصلی انتشارات ترجمه انگلیسی راه یافته اند.

اما برای خواندن این نویسنده برنده نوبل باید از کجا شروع کنیم؟ نقطه آغاز داستان های قدرتمند (و اغلب بسیار کوتاه) فوسه در مجموعه صحنه هایی از دوران کودکی فعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار برنده نوبل ادبیات را چطور بخوانیم؟

آثار برنده نوبل ادبیات را چطور بخوانیم؟