مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 15:502023-09-29سياسي

«گردشگری خوراک» سرفصلی نوین در رونق اقتصاد گردشگری


معاون گردشگری استان البرز با اشاره به برگزاری اولین جشنواره خوراک، (آشپزی و قنادی) در البرز، گفت: خوراک نقش مهمی در اقتصاد گردشگری دنیا دارد و به همین خاطر سازمان جهانی گردشگری سرفصلی را برای گردشگری خوراک تعریف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، شهرام علی محمدی، معاون گردشگری استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه جشنواره خوراک دیروز پنجشنبه 6 مهر با حضور 26 شرکت کننده برگزار شد، اظهار کرد: 13 رشته قنادی سنتی و 13 رشته آشپزی سنتی که همگی به صورت خانگی فعال هستند، از استان های مختلف در این جشنواره به رقابت پرداختند.

  معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: این جشنواره به همت یکی از موسسات آموزشی و با شرکت چند استان کشور از جمله یزد، مازندران، گیلان، اردبیل و به ویژه استان البرز انجام شد که برنامه های متنوع و شادی را رقم زد.

  به گفته علی محمدی از آنجایی که در گردشگری روستایی و بومگردی، گردشگران به دنبال استفاده از غذاهای سنتی و محلی نیز هستند به نوعی نگاه فرهنگی به غذا ایجاد می شود که به اقتصاد منطقه هم کمک می کند.

وی ادامه داد: بنابراین گسترش گردشگری روستایی و گردشگری خوراک ارتباطی تنگاتنگ دارند و به افزایش اشتغال محلی که یکی از سرفصل های گردشگری سبز است، کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گردشگری خوراک» سرفصلی نوین در رونق اقتصاد گردشگری

«گردشگری خوراک» سرفصلی نوین در رونق اقتصاد گردشگری