مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 11:152023-10-15اقتصادي

خشکسالی چگونه بر امنیت غذایی و ملی تاثیر می گذارد؟


یک استاد گروه زیست فناوری پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی گفت: هرگونه مخاطره در فراهم کردن و عرضه غذای سالم و کافی، سهولت دسترسی و قدرت خرید که از ارکان امنیت غذایی است در امنیت روانی جامعه تاثیرگذار است و پوشیده نیست که در صورت بحران امنیت غذایی، - ایسنا/خراسان رضوی یک استاد گروه زیست فناوری پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی گفت: هرگونه مخاطره در فراهم کردن و عرضه غذای سالم و کافی، سهولت دسترسی و قدرت خرید که از ارکان امنیت غذایی است در امنیت روانی جامعه تاثیرگذار است و پوشیده نیست که در صورت بحران امنیت غذایی، امنیت ملی جامعه مورد تهدید قرار خواهد داشت.

استان خراسان رضوی یکی از مناطق مستعد خشکسالی در کشور محسوب می شود.

کاهش میزان بارندگی ها در سطح استان موضوعی است که در کنار قرار گرفتن استان در اقلیم گرم و خشک بر افزایش خشکسالی ها دامن می زند.

یکی از عوامل مهمی که افزایش میزان خشکسالی به طور مستقیم و غیر مستقیم بر آن اثر می گذارد، تامین منابع غذایی است و از این موضوع به عنوان امنیت غذایی یاد می شود.

سوالی که پیش می آید این است که خشکسالی ها چگونه بر امنیت غذایی تاثیر می گذارد و کاهش امنیت غذایی چگونه زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد؟ امنیت غذایی یکی از پایه های اصلی امنیت ملی کشورهاست مرضیه حسینی نژاد، استاد گروه زیست فن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی چگونه بر امنیت غذایی و ملی تاثیر می گذارد؟

خشکسالی چگونه بر امنیت غذایی و ملی تاثیر می گذارد؟