مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 10:552023-10-02اقتصادي

ساکنان بافت تاریخی جهت نوسازی ملک، وام های کم بهره دریافت می کنند


مدیرکل دفتر امور فنی و عمرانی استانداری فارس گفت: امور اداری و ثبت ملی بافت تاریخی انجام شده و قطعی است، همچنین طرح تفصیلی نیز تصویب شده است که بر اساس این طرح حفظ بافت با پرداخت وام کم بهره در اولویت قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل دفتر امور فنی و عمرانی استانداری فارس در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: امور اداری و ثبت ملی بافت تاریخی انجام شده و قطعی است، همچنین طرح تفصیلی نیز تصویب شده است که بر اساس این طرح حفظ بافت در اولویت قرار می گیرد.

امیرحسین جمشیدی ادامه داد: به دنبال این اقدامات، ساکنان بومی می توانند بر اساس ارزش ملک، به عملیات نوسازی و مرمت ملک خود بپردازند.

وی با اشاره به سیاست های تشویقی موجود جهت ماندگاری ساکنان بومی در بافت تاریخی و بازگرداندن سایر بومیان به این منطقه، اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن به ارائه وام بازآفرینی 200 میلیونی با سود 4 درصد، به ازای هر واحد می پردازد، همچنین وام 350 میلیون تومانی با سود 12 درصد نیز ارائه می شود.

مدیرکل دفتر امور فنی و عمرانی استانداری فارس افزود: وام صندوق توسعه حرم مطهر نیز 400 میلیون تومان است که به ساکنان بافت تاریخی ارائه می شود.

  پیگیری مصوبه خرید خانه های تاریخی و خانه های ثبت شده در سفر ریاست جمهوری جمشیدی به سفر ریاست جمهوری به استان فارس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساکنان بافت تاریخی جهت نوسازی ملک، وام های کم بهره دریافت می کنند

ساکنان بافت تاریخی جهت نوسازی ملک، وام های کم بهره دریافت می کنند