مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 15:552023-10-16سياسي

منشاء طلا در زمین پیدا شد


فلزات گرانبها مانند طلا و پلاتین مدتهاست که بشر را با زیبایی و کاربرد های صنعتی خود مجذوب خود کرده اند که البته مقدار آن ها محدود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، اکنون یک پیشرفت جدید نه تنها اسرار دیرینه را در مورد آن ها حل می کند، بلکه شکل گیری اجرام آسمانی در سراسر جهان را نیز روشن می کند.

دانشمندان دانشگاه ییل و موسسه تحقیقاتی ساوث وست (SwRI) داستان قابل توجهی را کشف کرده اند که منشاء این مواد ارزشمند را از اعماق فضا تا گوشته زمین دنبال می کند.

 داستان با برخورد شدید اجرام آسمانی در فضا آغاز می شود و زمینه را برای یک درام کیهانی آماده می کند که با ورود فلزات گرانبها بر سطح سیاره ما، آن هم بسیار نزدیک تر از آنچه قبلا تصور می شد، به پایان می رسد.

جون کورناگا، استاد علوم زمین و سیاره شناسی در دانشگاه ییل و سیمون مارکی پژوهشگر موسسه تحقیقاتی ساوث وست در کلرادو، یافته های پیشگامانه خود را در مطالعه ای که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، رونمایی کرده اند.

تحقیقات آن ها شناخت متعارف در این باب را به چالش می کشد و نظریه جدیدی ارائه می دهد که درک ما را از چگونگی ورود فلزات گرانبها از جمله طلا و پلاتین در گوشته زمین بازتعریف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشاء طلا در زمین پیدا شد

منشاء طلا در زمین پیدا شد