مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:002023-09-26سياسي

به آرمِن آودیسیان، کی جمشید گشتاسبی، اسحاق تیزابی، آلفرد گبری و...


ژوزف شاهی، گاگیک طومانیان، فریبرز موریم، اسحاق تیزابی، جهانبخش نمیرانیان، رستم آذرباد، داریوش آبادیان؛ اینها و چندین و چند نام دیگر به گوش ما آشنا نیست.

- ژوزف شاهی ، گاگیک طومانیان ، فریبرز موریم ، اسحاق تیزابی ، جهانبخش نمیرانیان ، رستم آذرباد ، داریوش آبادیان ، جانی بت اوشانا ؛ این ها و چندین و چند نام دیگر به گوش ما آشنا نیست.

تنها از ترکیب چند نام در این میان، می شود حدس زد، اینها نام هایی است مربوط به پیروان ادیان دیگر که در ایران زندگی می کنند و جوامع کوچکی را برای خود تشکیل داده اند؛ ارامنه، زرتشتی ها و آخرین بخش هم متعلق به کلیمی هایی است که در ایران زندگی می کنند.

اما این نام ها اینجا چه می کنند؟ اینها بخشی از شهدای اقلیت های مذهبی در ایران هستند؛ هموطنایی که دوشادوش دیگر برادران و خواهران خود پا به میدان گذاشتند تا از خاک کشورشان دفاع کنند و چه جانانه هم دفاع کردند؛ شهدای بزرگی که هرچند با ما در دین اشتراک نداشتند، رنج هموطنانشان را رنج خود دیدند، سختی آنان را سختی خود پنداشتند و مردانه پا در رکاب نبرد گذاشتند.

دکتر آرمان بوداغیانس در کتاب گل مریم که درباره شهدای اقلیت های مذهبی به چاپ رسیده، راجع به شهادت شهید آرمن آلفرد گبری ـ که بدون آگاهی خانواده و پنهانی به جبهه ها رفته بود ـ می نویسد: روزی آلفرد در پست دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به آرمِن آودیسیان، کی جمشید گشتاسبی، اسحاق تیزابی، آلفرد گبری و...

به آرمِن آودیسیان، کی جمشید گشتاسبی، اسحاق تیزابی، آلفرد گبری و...