مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 10:552023-09-28اقتصادي

مرگ؛ سوغات سموم اشتباهی برای باغات انگور خلیل آباد


چند سالی می شود در کنار بحران بی آبی و به تبع خاموشی چاه موتورها که بخش اعظمی از باغات و مزارع خراسان رضوی و به خصوص منطقه ترشیز را تحت الشعاع قرار داده است، - ایسنا/خراسان رضوی چند سالی می شود در کنار بحران بی آبی و به تبع خاموشی چاه موتورها که بخش اعظمی از باغات و مزارع خراسان رضوی و به خصوص منطقه ترشیز را تحت الشعاع قرار داده است، وجود سموم تقلبی و یا استفاده نادرست از آن ها، باعث شده تا هرساله کشاورزان شاهد مرگ تدریجی باغات خود باشند.

سموم کشاورزی اگرچه می توانند در مسیر ارتقاء کمی و کیفی محصولات کشاورزی و باغی نقش مؤثری داشته باشند اما اگر غیرمجاز، غیراستاندارد و یا حتی اشتباهی و بیش از حد مصرف شود، همچون زهری برای باغات خواهند بود.

متأسفانه امسال نیز تعدادی از بهره برداران بخش کشاورزی خلیل آباد به دلیل تجویز نادرست یک سم که البته دلیل قطعی آن هنوز مشخص نیست بخش قابل توجهی از دسترنج و زحمت یک سال خود را از دست دادند.

در همین خصوص محمدزاده یکی از کشاورزان خلیل آباد که باغ وی به دلیل استفاده از سموم و کودهای اشتباهی دچار خسارت بسیاری شده است، گفت: تاکنون چندین بار کارشناسان از باغ بازدید داشته اند و بررسی های لازم صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ؛ سوغات سموم اشتباهی برای باغات انگور خلیل آباد

مرگ؛ سوغات سموم اشتباهی برای باغات انگور خلیل آباد