مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 00:002023-09-29سياسي

حقیقت اسلام و ایران، درآیینه دفاع مقدس


وصیتنامه شهدا، منبع مهم و بسیار گویایی برای روشنگری این حقیقت است که باورهای دینی و پایبندی به اسلام مهمترین عامل حضور در جبهه ها و شرکت در دفاع مقدس در برابر دشمن بوده و این حقیقت مهم بیش از هرزمان، - گروه سیاسی خبرگزاری فارس: یادداشت-مهدی فضائلی: برخی ناسیونالیسم  را در زبان فارسی ملت پرستی ترجمه کرده اند.

شهید مطهری در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران، ضمن تأکید بر اینکه در دین اسلام، ملیت و قومیت به معنایی که امروز مصطلح و رایج است هیچ جایگاه و اعتباری ندارد.

لیکن این را هم به صراحت متذکر می شوند که ناسیونالیسم اگر تنها جنبه مثبت داشته باشد، یعنی موجب همبستگی بیشتر و روابط حسنه بیشتر و احسان و خدمت بیشتر به کسانی که با آنها زندگی مشترک داریم بشود ضد عقل و منطق نیست و از نظر اسلام مذموم نمی باشد.

از این مقدمه کوتاه که بگذریم، رابطه اسلام و ایران از موضوعاتی است که ملی گراهای ایرانی که از اواخر قرن 19 در ایران متولد شدند، روایت های ناصوابی از آن ارائه کرده و تلاش نموده حقیقت واحد اسلام و ایران را به سمت تقابل سوق بدهند که البته توفیق چندانی هم نداشته اند.

حقیقت واحدی که در نتیجه رویگردانی ایرانیان از حکومت ساسانی بدلیل فساد و تبعیض غیرقابل تحمل آن و پذیرش تدریجی و آگاهانه اسلام، شکل گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقیقت اسلام و ایران، درآیینه دفاع مقدس

حقیقت اسلام و ایران، درآیینه دفاع مقدس