مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 12:112023-10-12سياسي

موزه افتخارات ایرانی ها در خلیج فارس+ عکس


خبرگزاری فارس استان بوشهر- سارا طاهری: تا به حال برایتان پیش آمده که پدربزرگ یا مادربزرگتان وقتی از گذشته ها داستانی را روایت می کنند چقدر به نظر دلنشین می آید؟ گاهی در بین صحبت هایشان عکسی و یا نشانه ای از گذشته هم دارند و برای بسیاری از ماها که شاید فرصت خواندن کتاب را علی رغم اهمیت آن در خلال روزمرگی های زندگی نداریم شنیدن یک موضوع به صورت قصه جذاب می آید، ما نیز به بهانه روز جهانی دریانوردی سری به موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس زده ایم؛ سید هادی جعفری مدیر موزه که راهنمای ما در این گزارش بود می گوید: این موزه در هفتم آذر ماه سال 1387 سالروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح و به نام موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس مزین شده است.

این موزه را می توان از سه حیث مورد بررسی قرار داد؛ باغ موزه که شامل فضای سبز است، موزه تاریخی که دو بنای تاریخی در آن قرار دارد و موزه دفاع مقدس که تجهیزات در این حوزه به نمایش گذاشته شده است.

در قسمتی از موزه که به موزه محوطه معروف است انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی که در هشت سال دفاع مقدس مورد استفاده قرار می گرفتند، انواع زیردریایی و تجهیزاتی که از ناوچه حوزه عراق به غنیمت گرفته شده، دو موشک انداز روی واحدهای شناور نیروی دریایی و ناوچه همیشه قهرمان پیکان که عملیات بزرگ مروار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه افتخارات ایرانی ها در خلیج فارس+ عکس

موزه افتخارات ایرانی ها در خلیج فارس+ عکس