مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 11:052023-10-21بين الملل

موضع گیری عجیب ترکی الفیصل درباره تحولات غزه


«ترکی الفیصل» شاهزاده تاثیرگذار و سفیر سابق سعودی در انگلیس و آمریکا طی یک سخنرانی حملات حماس و بمباران رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت: ترکی الفیصل در موسسه بیکر ، یک اندیشکده آمریکایی مستقر در دانشگاه رایس تگزاس گفت: من حملات حماس علیه غیرنظامیان را در هر سن و با هر جنسیتی قاطعانه محکوم می کنم و حماس نسبت به انجام این اقدامات متهم است.

روزنامه تلگراف به نقل از این سیاستمدار کهنه کار سعودی نوشت: اما من به همان اندازه بمباران بی محابا اسراییل علیه غیرنظامیان بی گناه فلسطینی در غزه و تلاش برای کوچاندن اجباری آن ها به صحرای سینا را محکوم می کنم.

ترکی الفیصل که پیشتر به مدت دو دهه رییس سازمان اطلاعات عربستان سعودی بود، همچنین خاطرنشان کرد: هیچ قهرمانی در این درگیری وجود ندارد و صرفا این درگیری قربانی برجای می گذارد.

این روزنامه انگلیسی می گوید: صحبت های ترکی الفیصل بر اظهارات اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید می کند و نشان می دهد شاید ریاض به رغم به تعویق انداختن گفت وگوها با اسراییل، همچنان نسبت به عادی سازی روابط تمایل داشته باشد.

بن سلمان طی دیدارش با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه در ریاض هشدار داد: اگر این جنگ گسترش یابد، پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع گیری عجیب ترکی الفیصل درباره تحولات غزه

موضع گیری عجیب ترکی الفیصل درباره تحولات غزه