مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 17:012023-10-07فرهنگي

سهراب سپهری؛ هنرمندی که پرشی داشت به اندازه عشق


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، در نیمه مهرماه 1307 سومین فرزند اسدالله سپهری، یکی از محبوب ترین شاعران نیمایی معاصر در شهر گل و گلاب کاشان متولد شد.

سهراب سپهری، هنرمند نام آشنای شعر و ادب کاشان، که اشعار و آثار هنری وی نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای بسیاری از علاقمندان به هنر در آن سوی آب ها نیز آشناست و دارای محبوبیتی ویژه است.

وی که شاعری نویسنده و نقاش معاصر کاشانی است، شهرت جهانی دارد و اشعار وی به زبان های بسیاری از جمله؛ انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شده و در بسیاری از دانشگاه ها تدریس می شود.

دوره کودکی سپهری در کاشان سپری شد و دوره شش ساله ابتدایی را در دبستان خیام این شهر گذرانید، پس از آن به خوانسار و سپس برای ادامه تحصیل به تهران سفر کرد.

پدربزرگش میرزا نصرالله خان سپهری، نخستین رییس تلگراف خانه کاشان بود پدرش اسدالله و مادرش ماه جبین نام داشتند که هر دو اهل هنر و شعر بودند.

اکثر شعرهای سهراب سپهری در قالب نیمایی است و به گونه ای اشعار وی بر شانه های نیما سوار شده است، اشعار او دارای تصویرسازی هایی بکر و خلاقانه است که ذهن مخاطب را به اعماق طبیعت هدایت می کند.

او با دیدگاه انسان مدارانه و آموخته هایی که از فلسفه فرا گرفته بود به شیوه جدیدی دست یافت که حجم سبز شیوه تکامل یافته سبکش محسوب می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهراب سپهری؛ هنرمندی که پرشی داشت به اندازه عشق

سهراب سپهری؛ هنرمندی که پرشی داشت به اندازه عشق