مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 12:252023-10-15اقتصادي

مسیر ترانزیتی برای صادرات انار لرستان به روسیه فراهم شد


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان از ایجاد بازار سرمایه و صادرات انار به روسیه خبر داد و گفت: با رایزنی که با سرمایه گذاران انجام شده، مسیر ترانزیت برای صادرات انار به روسیه فراهم و طی روزهای آینده چند محموله به این کشور صادر خواهد شد.

- محمد حسن کیانی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به 49 هزار هکتار باغ در لرستان، اظهار کرد: از این میزان باغات، 3 هزار و 500 هکتار مربوط به باغات انار است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان باغات انار استان در شهرستان کوهدشت متمرکز بوده که در تنگه سیاب این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت با 1200 هکتار وجود دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه بین 60 تا 65 هزار تن انار از استان برداشت می شود، گفت: با این وجود و با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی این میزان تولید امسال با 10 درصد رشد تولید به 70 هزار تن نیز خواهد رسید.

کیانی فر بیان داشت: امکان نگهداری و فرآوری انار وجود دارد و در این زمینه بسترهایی فراهم شده، از جمله کارخانه آب و رب گیری این محصول که در تنگ سیاب فعال است.

وی از ایجاد بازار سرمایه و صادرات انار به روسیه خبر داد و گفت: با رایزنی که با سرمایه گذاران انجام شده، مسیر ترانزیت برای صادرات انار به روسیه فراهم و طی روزهای آینده چند محموله به این کشور صادر خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر ترانزیتی برای صادرات انار لرستان به روسیه فراهم شد

مسیر ترانزیتی برای صادرات انار لرستان به روسیه فراهم شد