مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 10:152023-10-17سياسي

بررسی ادغام راهبرد جاده ابریشم بزرگ ترکمنستان در طرح کمربند و جاده چین


وزیر امور خارجه ترکمنستان و همتای چینی وی با یکدیگر دیدار و موضوع تقویت مشارکت راهبردی و ادغام طرح چینی «یک کمربند، یک جاده» با استراتژی «احیاء جاده ابریشم بزرگ» ترکمنی را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان با وانگ ییی وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف طی این دیدار مسائل تقویت مشارکت راهبردی بین ترکمنستان و چین و همچنین ادغام طرح یک کمربند، یک جاده چینی با استراتژی ترکمنی احیا جاده ابریشم بزرگ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مرداف در سخنانی در مورد استفاده بیشتر ظرفیت همکاری با چین در چارچوب توافقات از قبل به دست آمده دو کشور، ابراز امیدواری کرد.

رییس نهاد دیپلماتیک چین از مشارکت ترکمنستان در سومین همایش بین المللی یک کمربند، یک جاده استقبال کرد و گفت: مشارکت عشق آباد در این رویداد مهم به توسعه همکاری های دوجانبه و پیشبرد اجرای پروژه های مهم انگیزه جدیدی خواهد داد.

وزیر امور خارجه چین در ادامه ترکمنستان را شریک کلیدی کشورش در اجرای طرح یک کمربند، یک جاده عنوان کرد.

سومین همایش همکاری بین المللی یک کمرند، یک جاده با موضوع ساخت با کیفیت بالا یک کمربند، یک جاده، دستیابی به توسعه و شکوفایی مشترک روزهای 17-18 اکتبر در پکن برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی ادغام راهبرد جاده ابریشم بزرگ ترکمنستان در طرح کمربند و جاده چین

بررسی ادغام راهبرد جاده ابریشم بزرگ ترکمنستان در طرح کمربند و جاده چین