مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 12:202023-10-09سياسي

حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در آرادان به حبس محکوم شدند


سرپرست اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: با بررسی یک پرونده حفاری غیرمجاز در شهرستان آرادان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، یدالله یحیی پور، سرپرست اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی یک پرونده حفاری غیرمجاز در آرادان، مجازات حبس برای متخلفان و حفاران غیرمجاز این شهرستان صادر شد.

وی گفت: این حکم از سوی مراجع قضایی (دادگاه بدوی و تجدیدنظر) برای پنج نفر از حفاران غیرمجاز در شهرستان آرادان به قصد تحصیل اشیای تاریخی و فرهنگی صادر شد.

سرپرست اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: سه نفر از متهمان به تحمل 21 ماه و یک روز حبس تعزیری، متهم چهارم به تحمل 6 ماه حبس تعزیری و متهم پنجم این پرونده به تحمل 91 روز حبس تعزیری محکوم شدند و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت کشف و ضبط شده است.

یحیی پور ادامه داد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از 6 ماه تا سه سال و ضبط اشیای کشف شده به نفع وزارت میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در آرادان به حبس محکوم شدند

حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در آرادان به حبس محکوم شدند