مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 16:052023-10-22اقتصادي

پیش بینی تولید 70 هزار تن راتون در گیلان


به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان، تاکنون20 درصد از راتون کشت شده از شالیزارهای گیلان برداشت شده و پیش بینی می شود 70 هزار تن شلتوک راتون در کشت دوم برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم اکبرزاده مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید اراضی شالیزاری در شهر رشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت راتون در اراضی شالیزاری استان در حال انجام است، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته تاکنون20 درصد از راتون کشت شده از شالیزارهای گیلان برداشت شده و پیش بینی می شود 70 هزار تن شلتوک راتون در کشت دوم برداشت شود.

    وی با اشاره به برداشت راتون در گیلان تا اواخر آبان ماه افزود: تغذیه خاک و دادن کود اوره و پتاس در این مرحله می تواند به بهبود تولید محصول راتون کمک کند.

    مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به کشت راتون در اراضی شالیزاری این استان بیان کرد: بالا بودن کیفیت محصول، کوتاه بودن دوره رشد، ارگانیک بودن محصول، نیاز نداشتن به آبیاری و پایین بودن هزینه تولید از مزایای پرورش راتون است.

  اکبرزاده از کشت راتون در تمامی شهرستان های گیلان خبر داد و گفت: سایر محصولات کشاورزی شامل پاچ باقلا، باقلا برکت، سبزیجات برگی و غده ای و شبدر به عنوان کشت دوم در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 70 هزار تن راتون در گیلان

پیش بینی تولید 70 هزار تن راتون در گیلان