مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 13:002023-10-01بين الملل

پیشنهاد اردوغان ؛ تله یا فرصت؟


این سخنان اردوغان محل بحث برخی کارشناسان در ایران قرار گرفت و عده ای گفتند که اگر درست باشد و کریدور از ایران عبور کند؛ هم منجر به پایان مناقشات می شود و هم عایدی اقتصادی برای ایران دارد.

- اما عده ای نیز معتقد هستند که نمی توان به سخنان اردوغان اعتماد کرد و او با اهداف دیگری از جمله منحرف کردن افکار تهران و ایروان از ایجاد کریدور در مرزهای شمالی ایران این گفته ها را مطرح کرده است.

دنیای اقتصاد نوشت: مناقشه در منطقه قفقاز جنوبی سال هاست که کنشگران دخیل در این منطقه را درگیر کرده و همچنان نزاع بر سر مناطقی چون استان سیونیک و ایجاد کریدور زنگزور پابرجاست.

جمهوری آذربایجان چند سالی بود که برای تصرف قره باغ تلاش می کرد؛ آذری ها مدعی بودند که قره باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است و باید به آنها بازگردد.

  باکو برای تصرف دوباره قره باغ تقریبا سه جنگ راه انداخت که طی آخرین تنش در تاریخ سه شنبه 28 شهریور، آذربایجان توانست قسمتی از قره باغ ارمنی نشین با عنوان قره باغ کوهستانی را نیز تصرف کند و در نهایت اخیرا دولت خودخوانده قره باغ اعلام کرد که تا شروع سال 2024 خود را منحل خواهد کرد.

    به این ترتیب احتمالا مناقشه بر سر قره باغ فروکش می کند اما هنوز استان سیونیک در مرز ایران و ارمنستان و بازگشایی کریدور زنگزور محل تنش بین طرفین خواهد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد اردوغان ؛ تله یا فرصت؟

پیشنهاد اردوغان ؛ تله یا فرصت؟