مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 13:552023-09-26سياسي

کاروانسراها و بادگیرهای کرمان قابلیت ثبت جهانی دارند


کارشناس میراث فرهنگی با تاکید بر پتانسیل های بالای بادگیرها و کاروانسراهای استان کرمان، گفت: بعد از پرونده کاروانسراها، بادگیرهای استان قابلیت ثبت جهانی بسیار خوبی دارند که باید روی آن ها کار کرد.

- خبرگزاری فارس کرمان _ کرمان استان تاریخی است، در این استان بناهای متعدد با قدمت زیادی وجود دارد که گویای تاریخ و تمدن این منطقه است، هر کجا که قدم بگذاریم، ردی از پیشینیان وجود دارد که باید در سایه تدبیر برای آیندگان هم بمانند.

 نمونه همین بناهایی که در این شهر وجود دارد و کسی هم تحویل شان نمی گیرد و تلاشی هم ندارند تا شناخته شوند، در استان های دیگر شهرت جهانی دارند.

برای اطلاع از آخرین فعالیت ها در حوزه ثبت میراث فرهنگی کرمان در کشور و جهان به سراغ رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان رفتم.

آثار فرهنگی استان کرمان پتانسیل ثبت جهانی دارند  محمدامین شمسی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 9 اثر ثبت جهانی است، اظهار داشت: آثار تاریخی شهر کرمان دارای ویژگی های منحصر به فردی برای ثبت جهانی هستند، آنها باید به جهانیان معرفی شوند تا مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: بسیاری از آثار فرهنگی استان کرمان ثبت ملی شده اند در حالی که پتانسیل های ثبت جهانی را نیز دارند، اما نیازمند پیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراها و بادگیرهای کرمان قابلیت ثبت جهانی دارند

کاروانسراها و بادگیرهای کرمان قابلیت ثبت جهانی دارند