مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 13:002023-10-08سياسي

به جای تنبیه بدنی به حذف دوست داشتنی های روزمره کودک دست بزنید 


در برابر رفتار نادرست کودک، تنبیه هایی که آسیب رسان نیست و می تواند در گاهی اوقات به کار آید، حذف بعضی اختیارات و دوست داشتنی ها از روزمرگی فرزندمان یا همان تنبیه منفی حذف یک محرک است.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک روانشناس کودک گفت: در برابر رفتار نادرست کودک، تنبیه هایی که آسیب رسان نیست و می تواند در گاهی اوقات به کار آید، حذف بعضی اختیارات و دوست داشتنی ها از روزمرگی فرزندمان یا همان تنبیه منفی حذف یک محرک است.

فاطمه حسینی فر، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمود با کودکان مأنوس شوید و آنان را در آغوش بگیرید .

وی با بیان اینکه دین اسلام به برخورد درست با کودکان معتقد بوده و رسول گرامی اسلام(ص)، امام حسین(ع) را بر دوش خود سوار می کرد و به آن ها می فرمود خوب مرکبی دارید و شما هم خوب سوارکارانی هستید ، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمود کودکان را دوست بدارید و با آن ها مهربانی کنید و هرگاه به آن ها وعده دادید، وفا کنید؛ زیرا آن ها شما را روزی دهنده خود می دانند .

حسینی فر با بیان اینکه یادمان باشد که تنبیه بدنی اولاً رابطه بین فرزند و والد را مختل می کند و ثانیا حتی ممکن است باعث تشدید رفتار نامطلوب و مقاومت کودک در برابر خواسته والدین شود، اظهار کرد: در مورد کودکان، تنبیه بدنی اصلاً سازگار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به جای تنبیه بدنی به حذف دوست داشتنی های روزمره کودک دست بزنید 

به جای تنبیه بدنی به حذف دوست داشتنی های روزمره کودک دست بزنید