مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 14:202023-10-14بين الملل

آمریکا از توافق برای خروج اتباع خارجی از غزه از طریق گذرگاه رفح خبر داد


یک مقام برجسته آمریکا اعلام کرد، این کشور با مصر، رژیم صهیونیستی و قطر برای گشودن گذرگاه رفح از غزه به سمت مصر بعد از ظهر امروز تلاش می کند.

- یک مقام برجسته آمریکا اعلام کرد، این کشور با مصر، رژیم صهیونیستی و قطر برای گشودن گذرگاه رفح از غزه به سمت مصر بعد از ظهر امروز تلاش می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آسوشیتدپرس به نقل از این مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که توافقی به دست آمده است که به خارجی ها اجازه می دهد غزه را از گذرگاه مرزی رفح ترک کنند.

این در حالی است که به رغم درخواست های جهانی، منطقه ای و فلسطینی مبنی بر لزوم گشایش گذرگاه رفح با هدف ارسال کمک ها و انتقال زخمی شدگان به مصر، روزنامه العربی الجدید تصاویری را به دست آورده که نشان می دهد، ارتش مصر گذرگاه رفح را با قرار دادن موانع بتنی بسته است به طوری که امکان عبور یا ورود از آن وجود ندارد.

گذرگاه رفح، تنها گذرگاه زمینی نوار غزه به سمت خارج است و اگر این گذرگاه بسته شود هیچ راهی برای ارتباط با خارج وجود ندارد.

منابع اعلام کردند، واحدهای مهندسی وابسته به نیروهای مسلح مصر اقدام به جایگزینی دروازه آهنی گذرگاه با دیوار بلند بتنی کرده و از دو روز پیش مانع عبور هرگونه خودرو به مسیر منتهی به این گذرگاه برای ورود به آن شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از توافق برای خروج اتباع خارجی از غزه از طریق گذرگاه رفح خبر داد

آمریکا از توافق برای خروج اتباع خارجی از غزه از طریق گذرگاه رفح خبر داد