مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 10:102023-10-15اقتصادي

افزایش 3 برابری حجم تجارت ترکمنستان و آذربایجان


وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان از افزایش قابل توجه حجم مبادلات تجاری بین این کشور و ترکمنستان در ماه های ژانویه – آگوست سال جاری میلادی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سهیل بابایف وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان در مراسم جشن سی و دومین سالگرد استقلال ترکمنستان در باکو از افزایش چشمگیر تجارت متقابل با این کشور، خبر داد.

بنابر سخنان وی، حجم مبادلات تجاری بین آذربایجان و ترکمنستان در ماه های ژانویه تا آگوست سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا 3 برابر شده و به 645 میلیون دلار رسیده است.

وی اضافه کرد: امضا یادداشت تفاهم اکتشاف و بهره برداری مشترک از منابع هیدروژنی میدان دوستلیک در دریای خزر در سال 2021 از نظر افزایش رفاه منطقه، تضمین صلح و ثبات، توسعه همکاری در خزر و نیز تقویت امنیت انرژی حائز اهمیت است.

ما همچنین در زمینه حمل و نقل و ترانزیت نیز پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.

قربان محمد الیاسف سفیر ترکمنستان در آذربایجان به نوبه خود در مورد موفقیت های کشورش در دوران استقلال صحبت و بر سطح بالای روابط بین عشق آباد و باکو تاکید کرد.

بنابر تاکید وی، ترکمنستان و آذربایجان امروزه از نظر ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک نقش مهمی در چهارراه اورآسیا در زمینه حمل و نقل، ارتباطات و انرژی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 3 برابری حجم تجارت ترکمنستان و آذربایجان

افزایش 3 برابری حجم تجارت ترکمنستان و آذربایجان