مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 11:002023-10-09اقتصادي

ایجاد 150 هزار شغل در روستاها در سال گذشته


معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت گفت: سال گذشته 100 هزار طرح اشتغال زایی توسط بنیاد برکت در کشور انجام شد که در هر طرح به طور میانگین 1.

5 نفر مشغول کار شدند و حدود 150 هزار اشتغال مستقیم از محل این طرح ها ایجاد شد.

- مرتضی نیازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: بنیاد برکت در زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از سال 86 شروع شد، اصلی ترین وظیفه این بنیاد محرومیت زدایی در روستاها از طریق توانمندسازی افراد انجام می شود، یعنی به جای ماهی دادن به افراد، ماهی گیری یاد می دهیم.

وی گفت: توانمندسازی افراد از طریق توانمندسازی جوامع محلی یا به این شکل است که تصدی ها را از صفر تا صد بر عهده بگیریم یا این که روش دیگر اینکه از ظرفیت مردم استفاده کنیم و به جای تصدی گری، از خود مردم برای محرومیت زدایی استفاده کنیم.

معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت گفت: وظیفه ما تسهیل گری در انجام امور است که آن هم سه بعد دارد، تسهیل گری افراد در روستاها و مناطق محروم است که با در اختیار قرار دادن امکانات بهتر و ابزار تولید، یک بنگاه تولیدی پایدار راه اندازی شود.

* اجرای 325 هزارت طرح اشتغا ل زا در روستاها نیازی گفت: در این زمینه از سال 1397 تا کنون  هزار نفر تسهیل گر در سراسر کشور آموزش دیده اند که به واسطه این تسهیل گران تا کنون 325 هزار طرح اشتغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 150 هزار شغل در روستاها در سال گذشته

ایجاد 150 هزار شغل در روستاها در سال گذشته