مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 19:152023-10-15اقتصادي

3هزار 530 هکتار از اراضی شهرستان نیر به سیستم آبیاری کم فشار مجهز خواهد شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: با اجرای شبکه آبیاری کم فشار پایاب سد سرخاب جمعا 3هزار 530 هکتار از اراضی شهرستان نیر به سیستم آبیاری کم فشار مجهز خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، کامل ساجد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای پروژه ملی طرح شبکه آبیاری کم فشار تعاونی، پایاب سد سرخاب جمعا 3هزار 530 هکتار از اراضی شهرستان نیر به سیستم آبیاری کم فشار مجهز خواهد شد.

وی افزود: روستاهای ایرانجی، سرخاب، گوگه، گوگوجین، وله راقرد، قره تپه، بوران و ویرثق در این شهرستان، جزو روستاهای حقابه بر از رودخانه های آغلان چای و سد سرخاب به حساب می آیند که در حال تجهیز به  سیستم های آبیاری کم فشار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه وضعیت معیشتی و درآمد تعداد 663 خانوادر با افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی بهبود خواهد یافت که قطعا با گسترش چنین  طرح های مشابهی در دیگر روستاهای این شهرستان شاهد مهاجرت معکوس کشاورزان به روستاهای خود خواهند بود که قبلا اقدام به مهاجرت کرده اند.

ساجد بیان کرد: بهره برداری از این طرح در روستای ویرثق به مساحت 1هزار 50 هکتار در هفته دولت در سال جاری به بهره برداری رسیده است و بقیه روستاها نیز حداکثر تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3هزار 530 هکتار از اراضی شهرستان نیر به سیستم آبیاری کم فشار مجهز خواهد شد

3هزار 530 هکتار از اراضی شهرستان نیر به سیستم آبیاری کم فشار مجهز خواهد شد