مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 15:002023-10-09بين الملل

قابلیت مالچِ پوشالی ایران برای بیابان زدایی کشورهای منطقه


مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: دستاوردهای موفق طرح های تحقیقاتی بادشکن غیرزنده از نوع زیستی در استان سمنان موسوم به مالچ پوشالی قابلیت اجرا در کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه برای بیابان زدایی را دارد.

- مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: دستاوردهای موفق طرح های تحقیقاتی بادشکن غیرزنده از نوع زیستی در استان سمنان موسوم به مالچ پوشالی قابلیت اجرا در کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه برای بیابان زدایی را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا وحید جعفریان در حاشیه بازدید از طرح های تحقیقاتی مهار ماسه های روان در استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای طرح تحقیقاتی بادشکن غیرزنده از نوع زیستی با استفاده از مواد دورریز کشاورزی مانند ساقه پنبه، پوشال برنج و نی در مهار توفان های ماسه ای و تثبیت ماسه های روان موثر است.

وی اضافه کرد: مالچ پوشالی با ضایعات کشاورزی ساخته می شود و با اجرای این طرح کشاورزان می توانند از فروش ضایعات درآمدزایی کنند.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: طبق بررسی ها طرح پژوهشی مالچ پوشالی در استان سمنان تا 100 درصد موجب تثبیت ماسه های روان و تا 70 درصد در احیای پوشش گیاهی موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قابلیت مالچِ پوشالی ایران برای بیابان زدایی کشورهای منطقه

قابلیت مالچِ پوشالی ایران برای بیابان زدایی کشورهای منطقه