مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 10:252023-10-10اقتصادي

فن آوری نانو وارد مزارع و باغات می شود


نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت های آب و خاک در استان فارس، اگر فن آوری نانو را به کار بگیریم تحول اساسی در کشاورزی به وجود می آید و رشد کمی و کیفی محصولات و کنترل آفات را به دنبال دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حرکت به سمت کشاورزی نوین، می تواند اتفاقات خوشایندی را برای حوزه کشاورزی فارس رقم بزند و دریچه های تازه ای به روی کشاورزان باز کند.

با ورود دانش و فن آوری به بخش کشاورزی می توان ضمن ارتقا عملکرد در واحد سطح، هزینه ها را در تولید محصولات کشاورزی کاهش داد.

همچنین کنترل منابع آبی، کنترل آفات و مهم تر از همه بهبود سطح کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی از عمده مزایای تلفیق کشاورزی با فن آوری است.

یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی انجام شده، راه اندازی دهکده های فن اوری و نوآوری کشاورزی در 10 استان کشور است که با توجه به ظرفیت های فارس در حوزه کشاورزی، یکی از این مراکز در این استان ایجاد خواهد شد.

  هدف کلی طرح این است که حرکت به سمت کشاورزی مدرن و علمی، ضریب رسوخ دانش و فناوری در بخش کشاورزی افزایش یابد که بخشی از این اتفاق توسط شرکت های دانش بنیان اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فن آوری نانو وارد مزارع و باغات می شود

فن آوری نانو وارد مزارع و باغات می شود